Page 239 - Un Enfoque Multidisciplinario en Ciencia y Sociedad
P. 239

Referencias bibliográficas
         Agudelo, M. (2009). Importancia del diseño instruccional en ambientes virtuales de aprendizaje.

               Nuevas Ideas en Informática Educativa, 5(2), 118-127. https://www.tise.cl/volumen5/TISE2009/
               Documento15.pdf

         Asociación de Internet MX. (s. f.).  Estudios  de  Hábitos  y  Comportamiento  de  Usuarios  en  Internet.
               https://irp.cdn-website.com/81280eda/files/uploaded/18%C2%B0%20Estudio%20sobre%20

               los%20Habitos%20de%20Personas%20Usuarias%20de%20Internet%20en%20Mexico%20
               2022%20%28Publica%29%20v2.pdf

         Consejo Nacional de Evaluación de la Política de Desarrollo Social. (2023). Informe de Evaluación de
               la Política de Desarrollo Social 2022.  https://www.coneval.org.mx/EvaluacionDS/PP/IEPDS/

               Documents/IEPDS_2022_Presentacion.pdf
         Dahlin, M., Joneborg, N. y Runeson, B. (2005). Stress and depression among medical students: A cross-sec-

               tional study. Medical Education, 39(6), 594-604. https://doi.org/10.1111/j.1365-2929.2005.02176.x
         Deng, F., Gluckstein, J. A. y Larsen, D. P. (2015). Student-directed retrieval practice is a predictor of

               medical licensing examination performance. Perspectives on Medical Education, 4(6), 308-313.
               https://doi.org/10.1007/s40037-015-0220-x

         Dicheva, D., Dichev, C., Agre, G. y Angelova, G. (2015). Gamification in Education: A Systematic Mapping
               Study. Educational Technology & Society, 18(3), 75-88. http://www.ifets.info/journals/18_3/6.pdf

         Domínguez, A., Saenz-de-Navarrete, J., De-Marcos, L., Fernández-Sanz, L., Pagés, C. y Martínez-Herráiz,
               J. J. (2013). Gamifying learning experiences: Practical implications and outcomes. Computers &

               Education, 63, 380-392. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.12.020
         Dorado Martínez, C. y Chamosa Sandoval, M. E. (2019). Gamificación como estrategia pedagógica para

               los estudiantes de Medicina nativos digitales. Investigación en Educación Médica, 8(32), 61-68.
               https://doi.org/10.22201/facmed.20075057e.2019.32.18147

         Dyrbye, L. N., Thomas, M. R., Huntington, J. L., Lawson, K. L., Novotny, P. J., Sloan, J. A. y Shanafelt,
               T. D. (2006). Personal life events and medical student burnout: A multicenter study. Academic

               Medicine, 82(4), 374-384. https://doi.org/10.1097/00001888-200604000-00010
         Instituto Nacional de Estadística y Geografía. (2021). Encuesta Nacional sobre Disponibilidad y Uso

               de Tecnologías de la Información en los Hogares (ENDUTIH) 2021.  https://www.inegi.org.mx/
               programas/dutih/2021/

         Kapp, K. M. (2012). The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies
               for Training and Education. Pfeiffer.

         Kötter, T., Wagner, J., Brüheim, L., Voltmer, E. y Voltmer, J. B. (2017). Perceived medical school stress of
               undergraduate medical students predicts academic performance: An observational study. BMC

               Medical Education, 17(256), 1-6. https://doi.org/10.1186/s12909-017-1091-0
         Landers, R. N. (2019). Gamification misunderstood: How badly executed and rhetorical gamification

               obscures its transformative potential. Journal of Management Inquiry, 28(2), 137-140. https://doi.
               org/10.1177/1056492618790913
                                                                                                               239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244