Page 142 - Proyectos de Gestión de Enfermería
P. 142
Referencias bibliográficas
Alcocer-Varela, J., López-Gatell Ramírez, H., García Rodríguez, G., Ceballos Liceaga, S.E., Zaragoza
Jiménez. C.A., Rojas Arroyo, N.A., et al. (2022). Sistema de Vigilancia Epidemiológica de VIH -
Informe. pp.1–18. www.gob.mx/salud
Benner, P., Tanner, C., & Chelsa C. (2009). Expertise in nursing practice: Caring, clinical judgment
and ethics. Springer.
Benner, P. (1984). From Novice to Expert: Excellence and Power in Clinical Nursing Practice. En
Prentice Hall.
Benner, P. (2004). Using the Dreyfus model of skill acquisition to describe and interpret skill
acquisition and clinical judgment in nursing practice and education. The Bulletin of Science,
Technology and Society Special Issue: Human expertise in the age of the computer, 24(3), 188-
199. https://doi.org/10.1177/0270467604265061.
Blum, C. (2010). Using the Benner intuitive-humanistic decision-making model in action: A case study.
Nurse Education in Practice,10(5): 303-307. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2010.01.009.
Brykczynski, K. (2015). Cuidado, sabiduría clínica y ética en la práctica de la enfermería. En M. Raile,
Modelos y teorías en enfermería (pp. 118-136). Elsevier.
Campo, A. (2009). Relaciones sexuales en adolescentes colombianos y las
implicaciones para la salud pública: una revisión de la prevalencia y algunas
variables asociadas. Medunab, 12, 86-90. http://revistas.unab.edu.co/index.
php?journal=medunab&page=article&op=view&path%5B%5D=35&path%5B%5D=33(4)
Centers for Disease Control and Prevention (CDC, 2017). Cancers associated with human
papillomavirus United States—2010–2014. USCS data brief, no. 1. Atlanta, GA: Centers for
Disease Control and Prevention.
Comisión Económica para América Latina y el Caribe. La vulnerabilidad reinterpretada, asimetrías,
cruces y fantasmas. Santiago de Chile: CEPAL; 2002. https://revistas.usb.edu.co/index.php/
GuillermoOckham/article/view/5691
Chandra-Mouli V, Akwara E. (2020). Improving access to and use of contraception by adolescents:
What progress has been made, what lessons have been learnt, and what are the implications for
action? Best Pract Res Clin Obstet Gynaecol, 6, 107-118. doi: 10.1016/j.bpobgyn.2020.04.003.
142 Proyectos de Gestión de Enfermería